RSS

De kast

11 Nov

-Papa, ik zou die kast wel eens willen zien.
-Welke kast bedoel je?
-Waar al die mannen in zitten. Die moet toch enorm groot zijn.
-Welke mannen zitten in welke kast?
-Het staat zowat elke week in de krant. Deze week is Tim Cook uit die kast gekomen.
-Ha, je bedoelt dat hij zich geout heeft. Met betrekking tot zijn seksuele geaardheid.
-Waarom zitten homoseksuelen steeds in een kast? Dat is toch niet leuk.
-Heu nee.
-Ik dacht dat enkel lijken in zo’n kast zaten.
-Klopt ja; die vallen er soms uit.
-Maar nu vandaag las ik nog iets, papa.
-Wat dan?
-Die trainer van de Belgische voetbalploeg. Die heeft zijn ploeg vrijgegeven. Zaten die dan ook allemaal in die kast?
-Wel, wie weet hé. Het zou voor sommige van die voetballers een heel interessante ontmoeting kunnen zijn. Ze zouden wat opener van geest worden.
-Als ik later ook homoseksueel zou zijn, moet ik dan ook in die kast, paps?
-Heu nee. Bovendien hebben wij alleen kasten met glazen deuren.
-Ha, ik zou dan eerder in de vitrine staan.
-Ja, dan zou ik je kunnen solderen.
-Als bruidsschat.
-Zoiets ja.
-Of zoals die meisjes van Isis. Kwamen die ook uit de kast?
-Nee, die leven nu in een kast.
-Oei. Toch een rare wereld hé papa?
-Gewoon jezelf zijn. En je nooit de kast op laten jagen. Zeker niet door mensen die hun visie willen opdringen.
-Maar je zei ooit dat wanneer iemand zich gedroeg als een olifant in een porseleinkast, ik die mens moest terugfluiten.
-Heu ja.
-Dus ik moet mij als een scheidsrechter gedragen. En geen kant kiezen.
-Toch wel. Je kiest de kant van de tolerantie.
-Als we nu alle intolerante mensen in een kast opsluiten en we smijten de sleutel weg. Zijn dan alle problemen opgelost papa?
-Dat hangt van de kastdeur af. Als het een Ikea-kast is, dan slagen ze er wellicht in om uit te breken.
-Oei. Zo’n leven als volwassene…voelt dat niet aan of ze smijten u van het kastje naar de muur?
-(zucht)

 
Een reactie plaatsen

Geplaatst door op 11 november 2014 in humor, literatuur

 

Geef een reactie

  • Archief

  • november 2014
    M D W D V Z Z
    « Okt   Dec »
     12
    3456789
    10111213141516
    17181920212223
    24252627282930
  •  
