RSS

Verantwoording

27 Okt

-Papa, ik heb mijn zakgeld nog niet gekregen.
-Bezuinigingen. Analoog aan de indexsprong slaan we deze week over.
-Maar waarom?
-Je gedrag zal er performanter door worden.
-Maar ik wou investeren in een microscoop.
-Is niet nodig.
-Maar ik wil de vleugels van een vlieg van dichtbij bekijken.
-Hou de vleugeltjes van die vlieg gewoon wat dichter tegen je pupil. Dan lukt het ook. En bovendien oefen je dan je evenwichtsgevoel door die vlieg op het topje van je wijsvinger te houden.
-Je legt een claim op mijn wetenschappelijke carrière, papa.
-Vliegen moet je doodmeppen. Niet bestuderen.
-Maar je zei dat je boeddhist was en dat je nooit een vlieg kwaad zou doen.
-Ik ben vooral een opportunistische sadist. Ik vind het heerlijk de geldkraan toe te draaien, anderen te zien spartelen en tegelijk met woorden mezelf te rechtvaardigen. Onder het mom dat alles dan beter zal worden. Reculer pour mieux sauter.
-Je verkoopt dus gebakken lucht?
-Dat is een kunst! En om gebakken lucht te ontleden, behoef je geen microscoop. Dus zie, dankzij mijn besparing heb je weer een nieuw inzicht gekregen over de ware aard van leiderschap. Wees dankbaar.

 
Een reactie plaatsen

Geplaatst door op 27 oktober 2014 in maatschappij, taal

 

Geef een reactie

  • Archief

  • oktober 2014
    M D W D V Z Z
    « Sep   Nov »
     12345
    6789101112
    13141516171819
    20212223242526
    2728293031  
  •  
